Sabda Nabi (saw)... ألمؤمن للمؤمن كالبنيان يشد بعضه بعضاً "Seorang Mukmin yang satu dengan yang lain bagaikan suatu bangunan, sebagiannya memperkuatkan sebagian yang lain. Ujar baginda sambil menyilangkan jari-jarinya." (HR. Al-Bukhari: 6026, Muslim: 6528)

12/07/2008

Menghadiri Majlis Perkahwinan Acik Nor

Emm hari nie..06 December 2008..saya sekeluarga telah menghadiri majlis perkahwinan Acik Nor(adik mak mertua) di kampung Parit Asam Kumbang,Pontian,Johor.

Tahniah dan selamat pengantin baru buat acik Nor.

Walaupun perkahwinan kali ini merupakan perkahwinan kali ke-empat untuk acik Nor..kami tetap mendoakan moga Allah s.w.t mengekalkan usia perkahwinannya hingga keakhir hayat.
Walaupun jarak usia antara acik Nor dengan suami terlalu jauh bezanya..(umpama usia seorang ayah dengan anak sulong)...tak mengapa.."yang penting bagaimana kita mengemudinya dalam membina dan meneruskan bahtera bahagia".Pepatah melayu ada menyatakan..."cinta tidak pernah mengenal usia".Jadi sebelum ini saya hanya membaca kisah dibuku sahaja tetapi kini saya mempunyai saudara yang sinonim dengan perumpamaan tersebut.

Walau apapun.."SELAMAT PENANTIN BARU UNTUK ACIK NOR"




No comments:

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By iEn | Modified By Hazbj © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox