Sabda Nabi (saw)... ألمؤمن للمؤمن كالبنيان يشد بعضه بعضاً "Seorang Mukmin yang satu dengan yang lain bagaikan suatu bangunan, sebagiannya memperkuatkan sebagian yang lain. Ujar baginda sambil menyilangkan jari-jarinya." (HR. Al-Bukhari: 6026, Muslim: 6528)

12/07/2008

Silap Sangka...

Hari ini..06 December 2008.Saya sekeluarga telah menghadiri majlis perkahwinan acik Nor diParit Asam Kumbang,Pontian,Johor.

Majlis tersebut tidaklah besar dan hebat cuma sekadar majlis "doa selamat dan tahlil arwah sahaja"

Kata orang..kalau majlis kerja kahwin...duduk melanggok jer..dan tak bantu apa yang patut..."kurang asam namanya".So,saya membantu apa yang patut.Dalam kesibukan membantu tuu...sembanglah saya bersama seorang "pemuda lebih kurang sebaya saya".Kata hati..siapa orang nie..tak pernah nampak pun!!!dan kata hati lagi..mungkin menantu mak Ngah kot!!!(sebab saya tak dapat datang majlis pernikahan anak mak ngah tempohari).

Sembanglah saya ...umpama menantu mak ngah...
Sembang punya sembang tiba-tiba muncul acik Bedah(adik mak mertua)...tepuk(sentuh cayanglaa) bahu "pemuda" tadi...ajak makan sama.Terkejut saya.Kenapa sampai acik Bedah buat cam tuhh...binggung saya.Adik ipar saya(Nurul) ketawa.... Nurul dibisik kepada saya..."kan..itu suami baru acik Bedah!!!"...haa..haaaaa....apa dah jadi nie??? Mudanya suami acik Bedah...(ACIK Bedah memang ada jemput kami sekeluarga tetapi ada halangan pada hari tersebut..maka kami tidak dapat datang).

Itulah...hakikat..maka benarlah pepatah melayu yang saya posting sebelum ini...CINTA TIDAK PERNAH MENGENAL USIA"

- tak mengapalah..yang penting..terima dan jagalah anugerah Allah itu dengan sebaik-baiknya dan bersyukurlah.

SELAMAT PENANTIN BARU BUAT ACIK BEDAH


No comments:

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By iEn | Modified By Hazbj © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox