Sabda Nabi (saw)... ألمؤمن للمؤمن كالبنيان يشد بعضه بعضاً "Seorang Mukmin yang satu dengan yang lain bagaikan suatu bangunan, sebagiannya memperkuatkan sebagian yang lain. Ujar baginda sambil menyilangkan jari-jarinya." (HR. Al-Bukhari: 6026, Muslim: 6528)

10/11/2009

Aidil-Fitri 1430H

Aidilfitri tahun ini(1430H) tidak begitu meriah sangat buatku.Memang cutiku agak panjang(seminggu genap) namun dengan ketiadaan arwah zain,udin dan sue balik raya pada raya keempat membuatkan aku beraya kat umah tertentu sahaja dan selebihnya memerap dan tidur kat umah aje.

Bosan kat umah aku melayan anak-anak kat Pantai Bukit Keluang dua hari berturut-turut.

From My Family Album(2009)


From My Family Album(2009)


From My Family Album(2009)


From My Family Album(2009)

From My Family Album(2009)

Kesempatan cuti ini juga..ku bawa keluarga ke kolam air panas di ULU LA,Besut.Ikut sama ayah dan isteri dan anak-anak arwah zain.Kebetulan juga salah satu cara "terapi untuk sakit ayah".

From My Family Album(2009)

From My Family Album(2009)


From My Family Album(2009)

From My Family Album(2009)

Dan petang 24hb.Sept. sempat aku bawa anak-anak sekeluarga masuk kampung lama(Kg Bukit Puteri Dalam sehingga ke Kg Atas Pulau hingga ke wakaf berhampiran kubur lama).Suasana kampung dah berubah sangat,semak samun makin menebal.Kebetulan waktu pun dah senja sangat membuatkan anak-anakku minta keluar cepat - mereka takut.
From My Family Album(2009)

Umah arwah ayah Wa - terbiar dan semak mula naik.DULU...nilah salah satu tempat aku habiskan masaku dan setelah aku bermastautin di JB...sekembali ke kampung aku tetap ke sini..makan durian serta sembang-sembang dengan arwah...SEKALONG AL-FATIHAH UNTUK ARWAH..

No comments:

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By iEn | Modified By Hazbj © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox