Sabda Nabi (saw)... ألمؤمن للمؤمن كالبنيان يشد بعضه بعضاً "Seorang Mukmin yang satu dengan yang lain bagaikan suatu bangunan, sebagiannya memperkuatkan sebagian yang lain. Ujar baginda sambil menyilangkan jari-jarinya." (HR. Al-Bukhari: 6026, Muslim: 6528)

5/24/2010

Sepetang melayan anak-anak

Emm..lama sungguh aku tak update blog family ni.Sebenarnya banyak issue serta kenangan family sepatutnya diupload ke sini tapi...entahlah banyak mood yang ada telah menghalang untuk aku catatkan di sini.Tak apalah...itu hanya kenangan aku..... untuk aku dan aku untuk keluarga ku...haaa..haaa.

Kehidupan ini...seringkali ramai bersangkakan panas sampai ke petang dan senjanya dihiburi dengan ketenangan dan kedamaian....serta kepuasan siang....tapi....tanpa diduga-duga..tiba-tiba datang hujan,ribut dan petir di tengah hari....so..kepada siapa harus disalahkan???? Diri??? Keluarga??? Pihak sana??? Pihak pengampu??? Pihak bertalam dua muka???..Astagfirullah......Astagfirullah.......Astagfirullah....berat sungguh ujianMU ini...ya Allah ampunilah aku sekeluarga dan jauhkanlah keluarga dan zuriatku bersikap seperti "mereka" itu!!!! ..Astagfirullah......Astagfirullah.......Astagfirullah...ku yakin ini semua cubaan dan dugaan dariMU....

Okey..petang nie aku berkesempatan bawa anak-anak ke taman permainan di Tasek,Pasir Gudang(sebenarnya sudah lama benar juga aku tak bawa anak-anak sebegini..ini disebabkan cuaca yang tak menentu....dan juga.... setelah along ke asrama serta yang lain-lain pindah sekolah di SRAB Kota Tinggi).

..cukup happy mereka..dan aku pandang mereka pun sangat happy...Ummi dia tak ikut sama..."membungkam jer sehari suntuk".....emmm...aku rasa mungkin ada "orang baru" kot - kalau lepas-lepas gitulah... apa pun...terserahlah kepada Yang Maha Berkuasa.DIA yang menentukan segalanya.

From My Family Album(2010)


From My Family Album(2010)


From My Family Album(2010)


From My Family Album(2010)


From My Family Album(2010)


From My Family Album(2010)


From My Family Album(2010)

1 comment:

Unknown said...

slam...lame dah tak dgar brte.shat smua ke..kte smua shat...rye blik x...ni ptg2 bksk email best jgk..nti kte blik sne leh ar a.men ajar kte wat blog untuk fmly kte

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By iEn | Modified By Hazbj © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox