Sabda Nabi (saw)... ألمؤمن للمؤمن كالبنيان يشد بعضه بعضاً "Seorang Mukmin yang satu dengan yang lain bagaikan suatu bangunan, sebagiannya memperkuatkan sebagian yang lain. Ujar baginda sambil menyilangkan jari-jarinya." (HR. Al-Bukhari: 6026, Muslim: 6528)

2/21/2010

Cuti Tahun Baru Cina - Satu Catatan

Abah jomm balik kampung di Besut..kita jumpa nenek..jumpa atuk!! Boleh abah?Boleh la..boleh la...Abah ambil cutilah!!!kata anak-anak.Sebenarnya sedari awal lagi tak ader planning besar apatah lagi cuti sebegini.Lagipun cuti aku hanya dua hari jer.

Tapi...rupanya sekolah cuti seminggu...apa lagi akupun mengiakan ajelah ajakan anak-anak tadi.Mereka laju jer siapkan untuk pulang kampung.Bertolak jam 8:00mlm(12/02/10) dan sampai di Jertih 8:00 pagi.(Kepulangan aku kali ini bukanlah semata-mata bercuti dan melayan permintaan anak2 ...tapi nun jauh disudut kalbu...."rindu teramat bangat" pada emak dan ayah yang sangat uzur....dan jauh dimata)

From My Family Album(2010)

(Jumpa ayah kat kebun getah-sampai umah..umah berkunci)

From My Family Album(2010)

(Kesempatan - kenangan 1)
From My Family Album(2010)

(Kesempatan-Kenangan 2)

Petang - ikut emak dan ayah ke kenduri kesyukuran di rumah Mak Cik Hasanah(Mak sepupu) dan singgah jap umah Pak Cik Md Noor(sepupu emak) di kampung Kerandang.


Pagi esoknya sibuk nak main pantai pulak...emm..penat drive belum hilang so..aku ajak anak2 ke Pantai Bukit Keluang aje.Itu pun jejak sampai jam satu tengahari.
From My Family Album(2010)

(Kenangan 3)
From My Family Album(2010)

(Kenangan 4 - daki bukit keluang)

Esoknya pulak-minta gi kolam sejuk(layan ajelah tapi mana nak pergi?Bincang2..kita gi ke Jeram Linang ajelah.)
From My Family Album(2010)

(kenangan 5 - Kolam Jeram Linang) - Haziqah menggigil kesejukan.
From My Family Album(2010)

(kenangan 6 - Kolam Jeram Linang)
From My Family Album(2010)

(kenangan 7 - Kolam Jeram Linang(Emm..dah kesejukan!!!)
Esoknya pula..ekpedisi mendaki bukit puteri(melalui jalan lori angkut pasir sungai).Teruk naza aku dibuatnya.Lori angkut pasir pun"mengaum semacam" apatah lagi naza...heee..heee
From My Family Album(2010)

(Kenangan 8)
From My Family Album(2010)

(Kenangan 9 - Kukus nasi dagang)
From My Family Album(2010)

(Kenangan 10- Buat bubur as-syuraa) Ahaaa...seronok tuu kacau,buat dan makan bubur as-syuraa.Maklumlah dah lama tak memasak dan memakannya.Sebenarnya..target utama masak bubur as-syuraa ialah untuk mengumpulkan sedara-mara terdekat dan menikmati kemeriahannya - Moga ukhwah lebih bertambah.
From My Family Album(2010)

(Kenangan 11-sebelum bertolak balik ke JB)-Setelah seminggu dikampung(melayan kerenah dan kehendak anak2,melepas rindu dendam pada emak dan ayah) kami sekeluarga kembali ke Jay Bee semula.Maafkan emak dan ayah....kerana kami "gagal untuk sentiasa berada disisimu ".Apa tah lagi ditika usia lanjutmu ini.Apa pun..kami doakan moga emak dan ayah sentiasa dirahmati Allah dan dihindarkan dari musibah yang berat-berat. Amin......




1 comment:

abuhakim said...

salam..
bagusnye ade gambar ni
angh rindu kat atuk ngn nenek
insyaAllah angh tel sne nnti

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By iEn | Modified By Hazbj © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox